Liberty Park lesbriefLesbrief Liberty Park (Oorlogsmuseum Overloon)

Met de komst van het Marshall Museum naar het park in Overloon waar al meer dan zestig jaar het Nationaal Oorlogs- en Verzetsmuseum gevestigd is, ontstond niet alleen de behoefte aan een naamswijziging naar Liberty Park, maar ook aan een nieuwe uitstraling voor dit grootste herdenkingscentrum voor de Tweede Wereldoorlog in Europa.

Stichting Mosaïque kreeg de opdracht om die nieuwe uitstraling mede gestalte te geven in de vorm van compleet vernieuwde lesbrieven voor het basisonderwijs en VMBO en voor de leerlingen HAVO/VWO. De lesbrieven vormen een gesloten geheel, waarin het wereldwijde streven naar vrede en vrijheid en de ondermijningen daarvan op een verrassende manier aan de jeugd gepresenteerd wordt.

Daarnaast schreef Stichting Mosaïque in 2007 een nieuwe rondleiding voor het Marshall Museum in het Liberty Park, waarbij de rondleiders kunnen kiezen uit 15 modules die allemaal het verhaal achter een ander object uit het museum uitdiepen.

N.B. Het museum heeft inmiddels een nieuwe make-over ondergaan en heet nu Oorlogsmuseum Overloon. De bijdragen van Mosaïque zijn in dat proces 'gesneuveld'.