Tusen takk voor een aap!

Naast het Tusen Takk benefietconcert op 30 oktober 2016 willen we ook op andere manieren geld voor de Nederlands Cystic Fibrosis Stichting inzamelen. Daarvoor werken we  samen met Stichting Muco & Friends, die zich net als wij geheel belangeloos inzet voor een betere behandeling van de ziekte Cystic Fibrosis (taaislijmziekte). Deze stichting heeft de mascotte ‘Muco de CF Knuffelaap’ ontwikkeld.

Help onze sponsoractie tot een nog groter succes te maken en koop dat aapje. Voor jezelf of om weg te geven, bijvoorbeeld als relatiegeschenk of in een kerstpakket toevoegen. Zo kun je laten zien dat je je sterk maakt voor dit goede doel.

De Muco-aapjes kosten 8 euro per stuk en zijn in drie kleuren te bestellen: bruin, wit en zwart.

Op naar de € 300.000!

Diverse bedrijven hebben Stichting Muco & Friends toegezegd elke euro die met de Muco-aapjes wordt binnengehaald te verdubbelen.
Eén sponsor heeft zelfs beloofd dat als we voor 20.000 euro aan aapjes verkopen het bedrag wordt verhoogd naar 300.000 euro!

Voor 20.000 euro aan apen verkopen is een hoge ambitie, maar de vooruitzichten zijn gunstig. We hebben er al heel veel verkocht, met dank aan veel particulieren en bedrijven. Bovendien start de middelbare school Metameer in oktober een actie waarbij alle leerlingen zich voor deze actie gaan inzetten.
Met uw steun gaat het ons zeker lukken om de drempel te halen!

Opbrengst: 40.965 euro

Dat is het bedrag dat de leerlingen van Jenaplanschool Metameer inzamelden voor onderzoek naar de ziekte Cystic Fibrosis. Zij verkochten daarvoor meer dan 5000 Muco-apen. Het bedrag werd op 21 oktober bekendgemaakt tijdens een happening op het schoolplein. Met deze opbrengst is ruim voldoende opgehaald om Stichting Muco & Friends en de Nederlandse Cystic Fibrosis Stichting in staat te stellen de toegezegde bonus van € 280.000 voor het onderzoek te verzilveren.

We gaan door!

Zolang de onderzoekers het gewenste medicijn nog niet ontwikkeld hebben, blijven wij de MCFS en Muco & Friends steunen. Je kunt nog steeds aapjes kopen.
Neem voor de bestelling van een of meer aapjes contact op met het Tusen takk team:
tusentakk.benefiet@gmail.com