Tusen takk - benefietconcert voor de NCFS

Op 30 oktober 2016 organiseerde Stichting Mosaïque een benefietconcert voor de CF-stichting.
Het initiatief lag bij Niels Peeters en haar moeder Vera Vloet. In 2016 werd Niels 25 jaar. Tien jaar eerder onderging Niels ten gevolge van haar Cystic Fibrosis een longtransplantatie. Mooie redenen voor een groot feest en om wensen in vervulling te laten gaan.

Het goede doel
Er wordt veel nationaal en internationaal onderzoek gedaan naar nieuwe medicijnen bij Cystic Fibrosis (CF). Sommige van deze nieuwe medicijnen pakken zelfs de oorzaak van de ziekte aan. De verwachting is dat mede door deze onderzoeken CF, wat nu nog de meest voorkomende dodelijke ziekte is, overgaat in een chronische ziekte. Klik hier voor meer informatie over het onderzoek.

Het concert en de aanvullende sponsoractiviteiten brachten het geweldige bedrag van € 53.981 op, dat volledig naar dit onderzoek ging.

ALexander Rybak tijdens het benefietconcert Tusen TakkHet concert
In de uitverkochte zaal Riche in Boxmeer traden op:

Verkoop knuffelapen (met de super-verdubbelaar)

In aansluiting op het benefiet verkochten de leerlingen van de Jenaplan-afdeling van Scholengemeenschap Metameer zo'n 5000 knuffelapen van Muco & Friends voor € 8 per stuk. Daarmee haalden ze ruimschoots het streefbedrag van € 20.000 dat nodig was om diverse bedrijven het bedrag te laten vermeerderen naar € 300.000 t.b.v. onderzoek naar de genezeing van CF.

Tusen takk (duizendmaal dank)!